نگاهی به موسسه آموزش عالی عمران و توسعه
موسسه آموزش عالی عمران و توسعه با همت شادروان دکتر علی اقبالی و اخذ مجوز از وزارت علوم, تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۷۳ و سپس جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش كشور در مهرماه سال ۱۳۷۵ فعالیت آموزشی، پژوهشی خود را آغاز نمود. رشته های دایر در این مرکز آموزش عالی به تفکیک مقطع تحصیلی عبارتند از:
- کارشناسی ارشد ناپیوسته:
عمران | مهندسی عمران – راه و ترابری، مهندسی عمران– محیط زیست، مهندسی عمران- زلزله، مهندسی عمران – -سازه، مهندسی عمران- مدیریت و ساخت | دانشکده فنی و مهندسی |
نقشه برداری | مهندسی نقشه برداری – سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS | |
کامپیوتر | مهندسی کامپیوتر- معماری سیستمهای کامپیوتری | |
کشاورزی | توسعه روستایی | دانشکده آبادانی و توسعه روستاها |
معماری |
مهندسی معماری- معماری مهندسی معماری- مدیریت پروژه |
|
علوم ورزشی | آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی – امدادگر ورزشی | دانشکده علوم انسانی |
حقوق | حقوق بینالملل |
- مقطع کارشناسی ناپیوسته:
عمران | مهندسی تکنولوژی عمران – عمران مهندسی اجرایی عمران | دانشکده فنی و مهندسی |
نقشه برداری | مهندسی تکنولوژی نقشه برداری | |
کامپیوتر | مهندسی تکنولوزی نرمافزار کامپیوتر | |
معماری | مهندسی تکنولوژی معماری | دانشکده آبادانی و توسعه روستاها |
- مقطع کارشناسی پیوسته:
مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری، مهندسی کامپیوتر | دانشکده فنی و مهندسی |
مهندسی معماری، مهندسی شهرسازی، ارتباط تصویری، مهندسی تکنولوژی آبادانی و توسعه روستاها | دانشکده آبادانی و توسعه روستاها |
مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست | دانشکده زیست محیطی دکتر اقبالی |
حقوق | دانشکده علوم انسانی |
حسابداری | |
مدیریت امور بانکی |
- مقطع کاردانی پیوسته:
نقشه برداری | دانشکده فنی و مهندسی |
نرمافزار کامپیوتر | |
نقشه کشی معماری | آبادانی و توسعه روستاها |
گرافیک |
- مقطع کاردانی ناپیوسته:
کاردانی فنی عمران- نقشه برداری | دانشکده فنی و مهندسی |
معماری | آبادانی و توسعه روستاها |
اهداف کلان
- کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه
- مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور
- ایجاد بستر مناسب برای مشارکت در گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش کشور
- تلاش برای بالا بردن ظرفیت دانشجویی استان
- تلاش در جهت تقویت خودباوری جوانان و رفع وابستگیهای علمی و فرهنگی کشور
- استفاده از امکانات و قابلیت های موجود استان در توسعه آموزش عالی