در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، تجدید عهد مومنین با سالار شهیدان، این است که با معرفت و شناخت درست، اندیشه های والای ایشان در پهن دشت گیتی انتشار یابد. تکلیف انسان، شناخت پیام معنوی عاشورا و سپس گسترش مکتب آزادگی ابا عبداالله حسین (ع) تا ماورای تاریخ است. چرا که این پیام برای بازسازی و بازآموزی انسان نسبت به اندیشه های مقدس ایشان است. پیام اصلی آن حضرت احیای راه پیامبر اکرم است که همانا پیروی از فرمان های قرآن است. یکی ازشرایط دعوت مردم به حق، نرم خوئی، کلام دلنشین، خوش رفتاری با بیانی زیبا و در نهایت جذب دلهاست.

منش حسین بن علی (ع) احیا کننده راه قرآن کریم است. اگر کسی می خواهد، پیرو این اندیشه ها باشد باید هرچه بیشتر قرآن را مطالعه کند و نسبت به انحراف دین از مسیر راستین شناخت داشته باشد.

در طول تاریخ بشری ، چنین جانبازی در راه آزادگی و کرامت انسانی به یاد نمی آید. لذا در راستای تاریخ حادثه کربلا از ابعاد مختلف، همانند عمق فاجعه و روشن بودن صفوف حق و باطل کم نظیر بوده است.

خداوند در سوره طه، آیه 1 تا 3 می فرماید ” ای  پویندگان راه حق و ای رسول” ما این کتاب را از آن جهت بر شما نازل نکردیم که خویشتن را به رنج در افکنید، بلکه هدف از نزول آن، هشدار به انسان خدا ترس و بیدار است.

با امید اینکه این فلسفه آزادگی الگوی زندگی جوانان و نسل امروز این سرزمین باشد.

جمع آوری و تدوین: شکوفه اقبالی وثیق، عضو هیئت موسس موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

حوزه مدیریت